Corporate Values

De Bijenkorf is het meest verrassende, inspirerende en creatieve warenhuis van Nederland, waar iedereen bijzonder is. Deze missie is de leidraad voor alles wat we doen, voor onze gebouwen, merken, events en communicatie – en dus ook voor onze medewerkers. Elke klant moet het gevoel krijgen dat hij bijzonder is bij de Bijenkorf. Vanuit dat perspectief hebben we zes corporate values, die samen het dna van de Bijenkorf vormen.

Passie voor de gast
We zien onze klanten als gasten en we handelen vanuit de intrinsieke motivatie om onze gasten van dienst te zijn en zijn verwachtingen te overtreffen. Via ons Privilege Membership willen we onze gasten zo goed mogelijk leren kennen, zodat we op een persoonlijke manier met ze kunnen communiceren.

Continu vernieuwend  
De Bijenkorf loopt voorop in de dynamische wereld van retail. Daarom kijken we altijd vooruit, durven we nieuwe dingen te doen en autoriteit te claimen. Daarmee willen we onze gasten steeds verrassen en inspireren.

Verantwoordelijkheid nemen
Iedere medewerker levert vanuit zijn eigen rol een bijdrage aan onze missie en is zich daarbij altijd bewust van zijn verantwoordelijkheid voor het grote geheel. Met andere woorden: wat jouw rol of taak ook is, jij bént voor de klant de Bijenkorf. Zijn ervaring met jou is zijn ervaring met de Bijenkorf.

Samenwerken
Iedere medewerker heeft zijn eigen specifieke kennis en expertise. Alleen door samenwerking tussen de winkels, het distributiecentrum, de bakkerij, het servicekantoor en de fotostudio brengen we al die kennis samen en kunnen we onze klanten een bijzondere winkelervaring bieden.

Openstaan voor verandering
We kunnen niet vernieuwen als we daar niet voor openstaan. Wij zijn nieuwsgierig, we willen steeds leren en we zien overal kansen en mogelijkheden. We staan open voor nieuwe ideeën en inzichten.

Ieder individu respecteren 
Wij handelen op basis van gelijkwaardigheid en betrouwbaarheid. Wij behandelen klanten, collega’s en anderen om ons heen zoals de ander behandeld wil worden.